الاثنين، ١٨ يونيو ٢٠٠٧

العاشرة مساءً

النهاردة عيد ميلاد برنامج العاشرة مساء ً الذى يذاع على قناه دريم كل يوم الساعه عشرة

ومن موقعى هذا قررت انا اعترف بفضل هذا البرنامج

كل علاقتى بالبرنامج مشاهدة وفقط

بس البرنامج دة الوحيد تقربا ً اللى متبعاه

كما انه البرنامج الوحيد اللى ممكن نتكلم عنه فى الشغل وهو تقربا مصدر معرفتى بالاخبار

من غير ما اطول بس انا حبت اقول انه فعلا برنامج هايل واننى من خلاله تعرفت اشياء عمرى ما كنت اتصور انى ممكن اعرفها

يعنى مثلا حلقه د/ فاروق الباز خالتنى احب الجولوجيا

حلقه رجل الاعمال محمد العربى ود/ احمد بهجت حسستنى ان لسه يا ناس فى ناس معاها فلوس بتحب مصر وبتعمل حاجه للبلد و مش بس اللى اتولد فى بقه معلقه دهب هو اللى ممكن يوصل ويكون معاه فلوس وصاحب هدف

واول مرة اسمع وجيه عزيز والشاعر على سلامه وبعدها اتابعهم بردو من خلا ل العاشرة

بس برضو ما انكرش انه برنامج كثيرا ما يصيبنى بالاحباط من كتر مناقشه سلبيات المجتمع

الا انه مع ذلك سيظل ا برنامجى المفضل

مش عاوزة اتكلم كتير بس انا كنت عاوزة اقول كل سنه والبرنامج مستمر

(واشكر كل فريق العمل والمذيعه المتميزة (منى الشاذلى

ونفسى اعرف بقا رايكم ايه فى البرنامج

حلو بجد ذى ما انا شايفه ولا انا بس اللى شايفه كدة

هناك ٢٨ تعليقًا:

§a§a يقول...

فعلا البرنامج دا من انجح الرامج اللى اتعملت

وليه شعبيه كبيرة جدا

وانا عن نفسى من المتابعين ليه جدا جدا

§a§a يقول...

نسيت اقول

صحيح
اخيرا اول مرة اكون اول واحد يرد فى موضوع فى لعنه الفن

Alaa يقول...

الموضوع بيناقش حاجات منفرد بيها لوحده
فريق الاعداد ممتاز جدا
منى الشاذلي بافطس م الضحك بصراحة و انا باسمعها بتحاول تتكلم لغة عربية فصحى بس بتيهدل الدنيا
البرنامج جميل
تحياتي

MONDAHESH يقول...

هو البرنامج من احسن البرامج الموجودة حاليا

وكمان من اكتر البرامج المهمة
واللي بتعجبني جدااااااا
وليه شعبية كبيرة

القاهرة اليوم

عمرو اديب

ولــــــــــو يقول...

البرنامج ده روعه والمذيعه من الشخصيات اللي تحبي تشوفيها
كل موضوعاته رائعه والتناول للموضوعات قمه ف الاحتراف
وبصراحه باحب اشوف منى الشاذلي وهي بتضحك
من احسن الضحكات اللي شفتها ف حياتي
ليكي ذوق فوق الوصف
احييكي على الموضوع
وكل سنه والبرنامج مستمر

مدونة كسبان يقول...

كنت متابع البرنامج فتره
بس بصراحه مش متابعه بقالى كتير
انا كل اللى متابعه على التليفزيون
البيت بيتك
سبت واربعاء علشان محمود سعد
اما البنى أدمه اللى معاه دى
الله يكون فى عون جوزها
مش عارف بيستحملها ازاى

بتفرج برضه على القاهره اليوم
احيانا

كمان أنصح كل واحد عايز يجيله شلل وتربنه فى الأستحبس يتفرج على برنامج
من خمسه لسته

وياسلام بقى لو بتصحى الصبح كده وبتتفرج على صباخ الخير يامصر
اما جايبين شوية مذعين بالصلى على النبى
يجيبوا السكر رسمى

معلش بقى انا مش معاكى خالص
بصراحه كده انا مش لاقى ولا مذيعه مصريه
زى اوبرا مثلا ولا مارثا
ولا حتى زى اى حد عدل

Yasser Hussein يقول...

برنامج يرفع الضغط
لكن خفة ظل المذيعة هو سبب نجاحه

خالص تحياتي

AMRO .O. ABDELHALIM يقول...

البرنامج بيحترم عقول الناس،ومنى الشاذلى مثقفة، وشبه سعاد حسنى الله يرحمها،اغلب بقية البرامج بتحسسنا انها بتخاطب اطفال
انا دائما بتابع البرنامج دا لما يكون عندى وقت

semsem يقول...

sasa
-----
صاحبه اول تعليق
شكرا

علاء
----
منورنى يا علاء
والله انا شايفه انى مبقاش فى لغه عربيه اصلا على شان منى الشاذلى تحاول تكلمها


mondahesh
----------
للاسف انا معنديش اوربت على شان اشوف القاهرة اليوم

ولو
-----
متشكرة جدا على امجامله الرقيقه دى ومنورنى دايما

مدونه كسبان
----------
انت ايه اللى بيصحيك بدرى على شان تشوف صباح الخير يا مصر
على فكرة انا كمان بحب برامج محمود سعد الراجل ده محترم جدا
بس انا مش معاك انى مفيش حد ذى مارثا ولا اوبرا
انا متهيالى ان احنا عندنا بس احنا مبنحبش نشوف الجانب الاجابى

نسيت اقولك ان تعليقك حلو قوى
شكرا جدا


ياسر حسين
--------
دا احسن حاجه انه بيرفع الضعط على شان انا ضعطى واطى دايما

المتوحد
------
تصدق عمرى ما اخت بالى ان منى الشاذلى شبه سعاد حسنى

Dalia يقول...

البرنامج كويس اوى و بيتكلم عن اللى بيحصل فى الشارع المصرى
بس انا مش بحب اتفرج على التليفزيون
انا بشوفه تخاطيف و هما مشغلينه

واحـــد مـــــن الـنـــاس يقول...

هوا برامج ممتاز جدا جدا
برغم اني مش متبعه ييجي من شهر

بس في رأيي هو افضل برنامج حواري عالفضائيات كلها

عازف الناى يقول...

من البرامج المفضله جدا لدى
لكن اعترف اننى لم اشاهده مطلقا من بدايه الحلقه
بسبب ظروف عملى اعود والبرنامج اما فى منتصفه او قارب على الانتهاء ويجذبنى لدرجه انى انوى الحضور مبكرا لكى اشاهده من البدايه
ويتكرر الموقف
هناك برامج على دريم الساعه الثامنه مساء
مثل الحقيقه والممنوع وناسف للازعاج

الملتقى يقول...

ندعوكم للمشاركة معنا فى
( الملتقى )
ملتقى امدونين
ملتقى الافكاروالاراء
فى مدونة واحدة تجمع افكارنا
تسعدنا مشاركاتكم معنا

الريس يقول...

انا بحب البرنامج جدا جدا ..وخصوصا حلقة دكتور احمد بهجت بعد مرجع من بره وهو بيتعالج حبيتها اووى الحلقة ديه..وحلقة نجيب ساويرس برضه حلوة جدا..لكن بصراحة فيه مراسلين مش بطيقهم بحس انهم بيتكلموا بكلكعة كده والعربى بتعمهم بيطلع عجييب

Unknown يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
محمود على يقول...

برنامج ناجح جدا جدا
انا للاسف مش من متابعينه يوميا
بس لو انا موجود في البيت لازم اتفرج عليه

صاحب البوابــة يقول...

مدونة جميلة

وبوست عن برنامج رائع

تحياتي اختاة

momken يقول...

انتى يا بنتى جيبتى صوره الجو بتاعى مننين
دلوقتى لو منى شافتها هتقول انى انا الى اديتك الصوره وهتوقعلا بينى وبينها

عجبك المشاكل الى عملها دى

وجيه عزيز دى واحد لسه بيحس لكنه زعلان شويه
اما محمد العربى واحمد بهجت دول متنافسين يا سمسم انتى عاوزة تولعيها نار
لاتنين بينتجوا تيلفزيونات ولاتنين متنافسين فى الصناعه دى بس لاتنين عيانين برضه
البرنامج جميل والبوست جميل
والاجمل انك كتبتى عنه لانه يستاهل
مستنى البوست الى جاى

semsem يقول...

داليا
-----
ولا انا والله بتفرج بس هو الرنامج ده اللى ممكن استناه

واحد من الناس
-------------
انا معتبراها كده فعلا افضل برنامج حوارى

الجاهل
------
شكلك غاوى برامج النكد ورفع الضعط زيى

الريس
------
هما فعلا المرسالين مش قوى بس متهيالى هما بيتعبو قوى فى التغطيات


ابو لهب
------
منورنى فين من زمان
انا مبشوفش الهوس هوس الا فى رمضان لما العاشرة بتاخد اجازة

محمود على
-------

صاحب البوابه
----------

شكرا على الزيارة الاولى ويا رب دايما

semsem يقول...

ممكن
-----
بقا منى الجو بتاع
ماشى يا عم مكناش نعرف انك واصل قوى كده

شباب روش طحن يقول...

بصراحة البرنامج جميل وممتاز وأجمل حاجة فيه أنه ما فهوش تكلف يعني يعطي لكل حالة ما تستحقه من أهمية واهم ميزة فيه أنه مستقل مش مع الحزب الوطني أو المعارضة أو مع حتي الأخوان بيعبر عن رأي الناس العادية وبيستضيف ناس من كل التيارات الموجودة تقريبا

semsem يقول...

شباب روش طحن
------------
هو دا فعلا اللى انا كان نفسى اقوله
انه برنامج مستقل غير منحاز

الكلام نوعان :كلام فارغ وكلام مليان كلام فارغ يقول...

فعلا البرنامج تحفه بجد
وهايل لانه بيجيب لك الحقيقه لحد عندك
فعلا برنامج مفيد
ويارب كل البرامج تكون كده
تحياتى

momken يقول...

اوعى تروحى تقوليلها انا بمعر عليكى
ياه ياسمسم هو الواحد مايفكش معاكى بكلمتين؟

ta5areef يقول...

انا من بدايات البرنامج وانا احبه
مع كده كان فيه ناس بتقول ان منى الشاذلى مش مذيعة وداخلة واسطة ومش عارف ايه
بس هى بالثبات والاستقرار ده ردت على كل المشككين في برنامجها

semsem يقول...

الكلام الفارغ والكلام المليان
--------------------------
منورنى فى اول زيارة يا رب دائما

ممكن
-----
يا راجل براحتك قول انت بس اللى فى نفسك

تخاريف دكتور
------------
هى فعلا مذيعه مجتهده ومتالقه


تحياتى للجميع

ابو العربى يقول...

هو فعلا برنامج رائع ومتميز

Unknown يقول...

البرنامج محترم جدا جدا جدا

وبحترم فيه اهتمامه بالنواحى الإنسانية فى المقام الأول

واحترمته اكتر لما فى الاحتفال بعيد ميلاد البرنامج زاروا فيه الاطفال المرضى بالسرطان

بجد مصر بخير طول مافيها ناس كدة


تحياتى ليكى ولمدونتك الجميلة
:)