الأربعاء، ٢٤ أكتوبر ٢٠٠٧

من غير كلام


هناك ١٢ تعليقًا:

momken يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
momken يقول...

تبقى كارثه لو الفن اصبح لا يرى ولا يسمع ولا يتكلم

والفنان يبقى ولا من شاف ولا من درى

المفروض الفن هو مرايه المجتمع يشرح ويعبر ويقول كل الى جواه


حتى البوست من غير ولا كلمه

ماشى
تحياتى

ولــــــــــو يقول...

كنت هاقول نفس اللي قاله الاستاذ ممكن
بالكلمه والحرف
بالاضافه الى انه لو تقصدي نفسك قانا مش مقتنع انك كفنانه ممكن تتنازلي عن حقك ف التعبير
ده مش بايدك ده ميزه وموهبه ربنا اكرمك دون غيرك بها
ف انتظار ابداعاتك

semsem يقول...

momken
------
ممكن انت مبترحش معارض ولا ايه
هتعرف ساعتها
ان الفن اصبح حاجتين لاما نقل من الطبيعه حرفيا وانا طبعا مبعترضش طبعا على المدرسه الواقعيه الاكادميه

والنوع التانى شحبط شخابيط لخبط لخبيط وبس


وتبقا ميتفهمش لو قلت مش فاهم يعنى لم ارسم يقعه صفرا وفوفيها نقطه حمراء
لازم يبقى واضح ان دى الحرب
وبلاش كلام فى السياسه
مفيش مانع من خط ابيض على شان السلام يعنى




ولــــــــــو
-----------------
منورنى ايه النور دى

لا متقلقش دا مش انا خالص
هو انا مودينى فى داهيه الا انى ارى واسمع واتكلم واناقش واتخانق واقول رايى
يالا ربنا يستر

§a§a يقول...

انا ارى انا اسمع انا اتكلم

semsem يقول...

§a§a
----
وانا كمان
ارى واسمع واتكلم
الحمد لله

دكتور كسلان يقول...

ليه كده بس

احنا مش ناقصين

تقييد للحريات وتكميم للافواه

بس الصورة معبرة وحلوة

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااام

momken يقول...

لاء الحقيقه مبروحش معارض لان اخر تلت معارض روحتهم حسيت انهم رسمين لناس بتحب الالوان سواء ليها معنى او ملهاش معنى لذلكاتجهت لندوات الشعر والسياسه والادب اهم

تحياتى

semsem يقول...

دكتور كسلان
----------
منورنى
الحمد لله انا فى مدونتى مفيش

كبت حريات

:)

semsem يقول...

momken
-------
ليه هو انت رحت معارض لمين

هههههههه

Rushdy Kamel يقول...

الصورة معبرة جدا
بس اوع تخلي ريشتك كدة
خليكي فوق كل القيود
تحياتي

semsem يقول...

منورنى والله
اكيد هسمع الكلام

تحياتى ليك