الاثنين، ٣ سبتمبر ٢٠٠٧

ساخبرك انى احبك


ساخبرك انى احبك
ساجلس بجوراك واترك يدى تحتضن يدك ..واضع راسى على صدرك لتضع أنت بدورك يدك الاخرى على شعرى
وتظل تعبث به وانا أروى لك الحكايات ..ساخبرك الالاف القصص والرويات عن كل شى
ساهمس بينما تنصت اليا انى احبك
ولتمر ساعات وساعات وانا مازلت اخبرك بحكاياتى
وانظر بعينيك وانت تضحك منها
فاترك اناملى الصغيرة تكتب على جسدك انى احبك
فاسكت لتسمع دقات قلبى
ان دقاته تتزايد
كم انا سعيده بذلك


سأروى لك الآن أجمل قصصى
انه قصه حبى لك
ساخبرك كم من المرات حلمت بك
ساحكى عن عشقى اليك
واقف وانفعل وانا اشرح كيف كنت أبحث عنك
وما انا أعلم انك علمت
حتى اهدا وأعود الى جوارك
لتنتهى كا حكاياتى
وتبدا حكايتنا معا ً

اومازلت تريد ان اخبرك كيف احببت
لن اروى حكايات بعد الان ساعيشها معك
تحديث
------
تم تغير أسم البوست من مشهد من الخيال
الى ساخبرك انى احبك بناء على طلب

هناك ٤٠ تعليقًا:

بتاع العسل يقول...

بعد السلام

بصراحة مش عارف والله
اعلق على البوست الجديد ده
لانه بصراحة عجبنى اوى

ولا
استنى أ/ممكن لما يعلق اول
على العموم ربنا يقرب البعيد
سلام

semsem يقول...

بتاع العسل
-----------
متشكرة ليك كتير

وحاضر هستنا تعليق

أ/ ممكن

momken يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
momken يقول...

ولما طمت خيام المساء
وعربد برد الليالى الطويله

واغمض نجم الدجى ناظريه
وعانق كل خليلا خليله

فاجذب شعرك اغرس كفى
فتلهو على راحتى الضفيره

وتعبث بى موجه الامنيات
فيسكب شوفى بقلبى هديره

كانى شراع ببحر الهوى
رمته الليالى وانت الجزيره


البوست هايل ماعدا اسمه
تحياتى

semsem يقول...

بس كده اغيير اسمه

هو بصراحه اسمه الحقيقى

ساخبرك انى احبك

بس دا شى من الخيال
يعنى لاعمرى هعرف اقول للى بحبه بحبك بنفس الطريق ولا اى حاجه

دا لخمه خالص كفايا علينا الخيال

ممكن منورنى

rack-yourminds يقول...

دايما تمتعينا مش لاقي كلام غير كده

مليش قوي في صياغة الكلام الرومانسي

تحياتي لكي

semsem يقول...

wahed
------
كفايه انك منورنى
ومتشكرة ليك جدا

أبوسويلم يقول...

كلمات رقيقة جدا
والتعبير اشعر انه صادق جدا بدليل الكلمات الغنية بالشوق والحب
تدوينة جميلة كعادتك دائما
سلام

semsem يقول...

أبو سويلم
----------
ازيك منورنى
الحمد لله انها عجبتك
اهو كلام قال يعنى انا هعرف اقول كده بجد

تحياتى

admin يقول...

المفروض زى ما عنوان التدوينة بيقول
سأخبرك إنى أحبك
ان الواحد يقول , ودا عامة, اللى عاوز يقوله , يعنى مايكسفش , لأنه لو فضل يكسف هيبقى ببساطة مش عايش

أنا شفت فى مدونتك وأنا بتصفحها
تدوينة بعنوان مين الصح
فاذا كان الواحد زى ماقلتى فى تعليقك
مايقدرش يقول أو يتكلم
يبقى مين الصح
الله أعلم
سلامات

sa7arkash يقول...

اية الجمال دة
انا اول مرة ادخل عندك..بس سعيدة جدا بمعرفة شاعرة رقيقة زيك اسلوبك مميز وحالم ورقيق
والاسم الجديد موفق جدا

نورتينى بمرورك عليا

semsem يقول...

4xmisr
-----
اقراى كده بوست اكرة انوثتى وانت تعرف ليه ميقولش


تحياتى


sa7arkash
----------
منورنى
انت شكلك تعرف ممكن
معلش انا كان قصدى بس ان الكلام دى غير حقيقى وانه مجرد شى من الخيال اى انى تخيل هذا الموقف
وبس

تحياتى

ولــــــــــو يقول...

انا معدي اسلم
كلامك جميل كالعاده بس الرومانسيه تقيله على معدتي
هاحاول اغير طبيعتي البدائيه
بس مش هاقول غير احساس عالي
كالعاده

بوابة الحلوانى يقول...

انا الذى سوف اخبرك انى احبك واحب هذه المدونه يا سمسم صديقة البوابه

تــــ(حـنة)ــــر يقول...

اية دة .. كلة دة
اول مرة ادخل يبقى البوست كدة
على العموم
جميل
تحياتى
تمر حنة

فى القلب يقول...

أيه الرقه و الرومانسيه دى كلها يا جميل
طبعاً هتقدرى تعملى كده بس مع الشخص ألى هيفهمك ويشجعك و يحتويكى

admin يقول...

أنا قريته وبرده هشاور
على بوست مين الصح
وأنا على العموم فاهم
لايكلف الله نفسا الا وسعها
فمش معقول هطلب منك تمشى عكس الناس
حتى ولو كانوا هم غلط
يعنى فى تدوينة مين الصح
مع ان الغريب هو اللى صح الصح
ومع ذلك الناس كان ممكن يجيبولوا
جنان
سلامات

غازى يقول...

تحياتى

يا الغريبة بين الوجود

وبين العدم

تحياتى

يالحقيقة بين السراب

وبين الألم

تحياتى

يالجميلة فى موطن القبح

فى موطن .. ذبح الشعر فيه

وانفرط الحبر .. بعد انتحار القلم

تحياتى

يا عصرا من ترانيم شعرى

ويا باقة .. فى بساتين قهرى

ويا دهرا

سطروا الشعر فيه على اللافتات الضياع

بالدموع .. وبالدم



تحياتى

*************************


جميلة جدا كلماتك .. اثارتنى فعلا .. انتى انسانة جميلة جدا .. ورقيقة

نادرا اما الواحد يلاقى حد بالطيبة والبياض ده فى وسط زحمة الحياة اليومين دول


لو اتعلمتى البحور والقوافى

هاتبقى بنت شعر

جربى .. وهاتدعيلى

وعلى فكرة

أنا

أول مرة أعلق بأشعار

بس هيا جت لوحدها والله


هدية منى

تقبليها




*******************************
:: غازى ::

شمعة أمـــــل يقول...

البوست جميل اوى يا سمسم
بس يارب يكون يستاهل الحب ده كله
تحياتى ليكى

Unknown يقول...

ما احلى كلمات الحب
كلمة احبك بتعبر عن اى شى وكل شى ممكن يقولة حبيب لحبيب احيكى

semsem يقول...

ولــــــــــو
--------------
الله يسلمك
لو الرمانسيه تقيله على معدتك اشرب لبن رايب
منورنى


بوابة الحلوانى
-------------
يعنى اعتبر دا وعد
ههههههه



تمر حنة
-----
مش بيقةله الخير على قدوم الواردين

منورنى يارب دايما




فى القلب
---------
انا هقول طبعا بس هو يقول الاول
يارب القيا ادعى معايا




4xmisr
-----
الغريب كان غريب
يعنى مترباش مع اهل البلد

انما انا جزء من قناعتى انا الراجل هو اللى المفروض يبدى الحب اولا

دلع بنات بقا



غازى ::
-----
مقبوله منك طبعا
يس بصراحه انا مليش فى الشعر قوى
كفايه علينا الفرش والالوان

منورنى وكلامك جميل جدا



شمعة أمـــــل
---------------
هو مين دا
هو اكيد هيستاهل بس لم اشوفه

انا مرة حد سالنى هتجوزى مين
قلتلهم احسن واحد فى الدنيا

يبقى اكيد هيستاهل ولا ايه رايك




ايوية
-----
احبك هى اجمل كلمه فى سمع الزمان
فعلا



تحياتى للجميع

R.O.U.R.O.U. يقول...

no more comment 4 this amazing thing....

mimi يقول...

بوست جميل قوي يا سمسم بس هو فعلا شئ من الخيال
متتضايقيش من انك مش بتقدري تبوحي بحبك زي ما بتكتبي لان الحب كلمة ونظرة ولمسة واحساس صعب نعبر عنه بالكلام بس
تحياتي

بتاع العسل يقول...

سمسم اتاخرت النهارده لية
فيه حاجة مهمة
مستنيينك هناك

بتاع العسل يقول...

سمسم اتاخرتى النهارده لية
فيه حاجة مهمة
مستنيينك هناك

horas يقول...

مشاعر جميله اوى
ومكتوبه حلو اوى اوى اوى

Rushdy Kamel يقول...

فعلا مالوش لازمة تحكي قصة انت عايشاها معاه
احساسك عالي اوي في الخاطرة دي

تقبلي تحياتي

kafrawy يقول...

ساخبرك


انى


احبك



تحياتى

محمد أسامة رسلان يقول...

كلمات أدبية جميلة، وإن كانت من الخيال فسترينها في الحقيقة في بيت مستقر إن شاء الله

Yahia يقول...

كلام جميل قوي ويدل على وجود مشاعر راقية بس يا أخت سمسم المشكله دايما في العلاقة بين الراجل والست أن ساعات كتتتيره الراجل مش بيكون عايز يسمع الكلام ده بيكون عايز يحسه اكتر وطبعا الستات بيكونوا عايزين يسمعوا كلام زي ده اكتر والرجاله ممكن اصلاً يكون مش عايزين يقوله. بصي الموضوع متشابك شوية بين الراجل والست والأختلاف بينهم في حاجات كتتتير ساعات بيكون ممتع وساعات بيكون .......... بلاش بقى. على العموم بوست هايل.
تحياتي

real love يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
real love يقول...

أخبرتنى وهل كنت تتصنعها
ام كنت تحسها
اخبرتني فرأيتها في عينيك
ولمستها بين يديك
دون أن تقولها شفتيك
وحين قولتها همستها
فقلبي لمسها وأحسها
ورسم بها قلباً جديد
ليعيش فقط إليك
وكنت سعيدة بها
وأغني أحلى أغنياتي لك ولها
ولكن هل قصدتها
يا من تقولها هل أحسستها
انى أحبها
وكم منك شعرتها
وخوفي منك لتهدم بهامابنيته لها
وكم كانت رائعة قصصك
وكم غيرت من بطلاتها
واتقولها لتختبر غيرتي
ام لتضع قلبى مع حيرتي
اتقول انها انا
بطلتك تكون انا
انى اغيرك عليك منى
واغير عليك من عيوني عندما تنظر إليك
واحسد أذنى انها تصغي وتستمع إليك
وياليتها تتوج من قبل العالم قصة حبى إليك
............................
مبدع طبعا فى الكلام ودا فقط كلمات للرد على البوست الجميل دا
وفعلاً انا حسيته وجميل واكتر من رائع
وبس ياريت كل الحب يتوج من قبل العالم ميكونش فى اللى بيهدمه من غير قلب ولا احساس .
ويسعدني زيارتك ليا وتعليقك واعتبرها عزومة منى لأني كتبت حاجة قبل كدا شبهة كتابتك بس طبعاً أنت متمكن أكتر منى في الكتابة واجمل منى فى الاحساس
تحياتي
ريال لف

semsem يقول...

Yahia
----
هما مختلفين فعلا بس الحب شى واحد



real love
--------
تعليقك رائع
حاضر هاجى عندك



تحياتى للجميع

semsem يقول...

محمد شمس الدين
-----------
امين يارب


kafrawy
-------
ماشى
مقبوله منك



Big Code
--------
فعلا الحي احساس يتعاش مش قصص وحكايات

semsem يقول...

horas
------
متشكرة قوى قوى قوى


بتاع العسل
--------
معلش بقا الشغل هنعمل ايه كل سنه وانت طيب



mimi \
------
انا مش مدايقه انا يس مستنيا الاقيه وهقول على طول

غير معرف يقول...

كلمات قليلة
بسيطة
مليئة بالمشاعر الفياضة
جميلة ومعبرة

semsem يقول...

بهاء
---
منورنى شكرا جدا

Hadota ... حدوتة يقول...

تحفة البوست دا بكل معانى الكلمة
بحيكىىىىىىىىىىىىى

real love يقول...

أنا جاية أعلن زعلى منك
عشام مش جيتي حضرتى الحفلة بتاعت امبارح
مستنياكى في حفلة النهاردة
............................
الزعلانة منك
ريال لف

سما يقول...

جميله جدااااااااا يا سمسم
بجد روعه